
Formidling af dit budskab
Før du sætter dig ved computeren og åbner PowerPoint bør du planlægge din præsentation.
Hvem er din målgruppe? Hvad er dit budskab? Hvad vil du opnå? Hvad skal din målgruppe gøre efter din præsentation? Eller hvordan ønsker du at rykke dem?
Når du har overblik over det, kan du begynde at bygge din præsentation.
Sidder du og arbejder med et udkast?
Send din præsentation på mail og få sparring på hvordan du kan få dit publikum til at lytte og agerer som du gerne vil have dem til. Få en halv times online rådgivning gratis.


Vi kan ikke lytte og læse på samme tid
Vi har hørt det - Vi ved det godt.
Alligevel kan det være fristende at have al information tilgængelig på dine slides. Men du risikerer at dit publikum læser forud - og mister interessen for det du siger og tjekker ud. Tjekker telefon eller drømmer sig væk.
Hav kun et budskab pr. slide og sørg for at dine slides underbygger dine budskaber. Budskaber skal koges ned så de bliver skarpe og visuelle.
Forskellige former for formidling stiller forskellige krav, når du planlægger en præsentation
Præsentation
Når du holder en foredrag/præsentation og kan se og interagere med dit publikum.
Webinar
Når du taler til et kamera og dit publikum følger med enten via livestream eller ser en optagelse senere.
Send
materiale ud
Når du sender materiale ud, fx ESG -rapport, tilbud, referat, brochure, eller kursusmateriale.
Kreativ med powerpoint
Når du bruger PowerPoint til opslag på sociale medier. Videoer, gif'er. Infografik og modeller.
