top of page

Om Bentzen Kommunikation

I 2019 tog jeg springet og startede min egen virksomhed efter at have været ansat i samme virksomhed i mange år. I dag kombinerer jeg min grafiske sans og min interesse for teknik og blik for detaljen til at hjælpe virksomheder med præsentationer og andet materiale udarbejdet i PowerPoint.

Baggrund

Jeg har arbejdet med PowerPoint i over 25 år – med alt fra strategipræsentationer og virksomhedspræsentationer til roadshows og business cases.

Min grafiske uddannelse giver mig en særlig kombination af forståelse for både design og formidling, og jeg bygger  præsentationer, der både fungerer teknisk og styrker virksomhedens visuelle brand.

bentzenkommunikation_illustration_of_a_woman_setting_up_a_sli_90fa748f-5c96-48a2-af89-6cc0
bentzenkommunikation_illustration_of_a_man_presenting_to_an_a_d5b6ef57-21b2-4512-9a40-2ccf

På en mission

Jeg arbejder med PowerPoint, fordi jeg ofte ser, hvor meget potentiale der går tabt. Mange kæmper både med selve programmet og med at omsætte deres budskab til et skarpt visuelt udtryk. Det ærgrer mig, når jeg ser præsentationer, der kunne have været meget bedre – både i udtryk og effekt.

 

Min mission er at hjælpe virksomheder med at få et stærkt udgangspunkt med en robust, skræddersyet skabelon og at lære dem at bruge PowerPoint effektivt – så de både sparer tid og rammer publikum bedre.

Uddannelser / Kurser 

IMG_0056.jpg

Diverse uddannelser

Engelsk, tysk og fransk korrespondent (CPH Business)

Grafisk uddannelse: DMJX, Indesign, Photoshop, Illustrator (hver på 10 ECT)
 

NLP practitioner (Polonius)

om_dmjx_logo_anvisning.png

Akademiudd. i Kreativitet & Design  

1 årig uddannelse Juni 2020

Med akademiuddannelsen har jeg fået relevante redskaber til at løse alle opgaver i den kreative proces fra idé til færdigt produkt.
Fagene der indgik i uddannelsen: Illustration, Typografi, Grafisk Design til net, Grafisk kreativitet, Formlære I, Formlære II, Visuel Identitet I, Kreativ Proces

cphbusiness-02.png

Kommunikation i praksis

6 ugers kursus - Februar 2019 (10 ECT)

Styrkelse af kommunikationskompetencer både på det personlige og på et organisatorisk plan. 

LOGO TIL WIX-01.png

Digital markedsføring

Januar 2021

Uddannelsen tager udgangspunkt i de kompetencer erhvervslivet efterspørger indenfor digital markedsføring - bla. SEO, Content marketing, sociale medier, strategi, emailmarkedsføring, videomarkedsføring, Google Ads og Facebook annoncering.

Udvalgt erhvervserfaring 

sweco_logo.jpeg

Sweco - Rådgivende Ing. (1994-2017) 

Jeg har i mere end to årtier været en del af Sweco, hvor jeg startede som afdelingssekretær og siden arbejdede som PA.

I de år var jeg beskæftiget med alt fra planlægning, kalenderstyring og korrespondance til udarbejdelse af tilbud. Jeg stod for koordinering af arrangementer, webredaktion og oversættelser mellem dansk og engelsk  – og jeg skrev utallige referater.
 

En stor del af mit arbejde bestod i at udarbejde præsentationer i PowerPoint til både messer og internt koncernbrug samt produktblade og referenceark i InDesign til tilbud og prækvalifikationer. Jeg hjalp også kolleger på tværs af organisationen med at udvikle og optimere skabeloner i både InDesign og PowerPoint. Derudover var jeg involveret i rekrutteringsopgaver og i arbejdet med at holde systemer og processer kørende.

Fra de tidlige år som afdelingssekretær, hvor jeg især arbejdede med tilbud, rapporter og events, til de mange år som PA med et bredt og varieret ansvar, har jeg opbygget en solid erfaring i at holde mange bolde i luften og få tingene til at ske.

bottom of page