Om Bentzen Kommunikation
I 2019 tog jeg springet og startede min egen virksomhed efter at have været ansat i samme virksomhed i mange år. I dag kombinerer jeg min grafiske sans og min interesse for teknik og blik for detaljen til at hjælpe virksomheder med præsentationer og andet materiale udarbejdet i PowerPoint.

Baggrund
Jeg har arbejdet med PowerPoint i over 25 år – med alt fra strategipræsentationer og virksomhedspræsentationer til roadshows og business cases.
Min grafiske uddannelse giver mig en særlig kombination af forståelse for både design og formidling, og jeg bygger præsentationer, der både fungerer teknisk og styrker virksomhedens visuelle brand.


På en mission
Jeg arbejder med PowerPoint, fordi jeg ofte ser, hvor meget potentiale der går tabt. Mange kæmper både med selve programmet og med at omsætte deres budskab til et skarpt visuelt udtryk. Det ærgrer mig, når jeg ser præsentationer, der kunne have været meget bedre – både i udtryk og effekt.
Min mission er at hjælpe virksomheder med at få et stærkt udgangspunkt med en robust, skræddersyet skabelon og at lære dem at bruge PowerPoint effektivt – så de både sparer tid og rammer publikum bedre.
Uddannelser / Kurser

Akademiudd. i Kreativitet & Design
1 årig uddannelse Juni 2020
Med akademiuddannelsen har jeg fået relevante redskaber til at løse alle opgaver i den kreative proces fra idé til færdigt produkt.
Fagene der indgik i uddannelsen: Illustration, Typografi, Grafisk Design til net, Grafisk kreativitet, Formlære I, Formlære II, Visuel Identitet I, Kreativ Proces

Kommunikation i praksis
6 ugers kursus - Februar 2019 (10 ECT)
Styrkelse af kommunikationskompetencer både på det personlige og på et organisatorisk plan.
Udvalgt erhvervserfaring
Sweco - Rådgivende Ing. (1994-2017)
Jeg har i mere end to årtier været en del af Sweco, hvor jeg startede som afdelingssekretær og siden arbejdede som PA.
I de år var jeg beskæftiget med alt fra planlægning, kalenderstyring og korrespondance til udarbejdelse af tilbud. Jeg stod for koordinering af arrangementer, webredaktion og oversættelser mellem dansk og engelsk – og jeg skrev utallige referater.
En stor del af mit arbejde bestod i at udarbejde præsentationer i PowerPoint til både messer og internt koncernbrug samt produktblade og referenceark i InDesign til tilbud og prækvalifikationer. Jeg hjalp også kolleger på tværs af organisationen med at udvikle og optimere skabeloner i både InDesign og PowerPoint. Derudover var jeg involveret i rekrutteringsopgaver og i arbejdet med at holde systemer og processer kørende.
Fra de tidlige år som afdelingssekretær, hvor jeg især arbejdede med tilbud, rapporter og events, til de mange år som PA med et bredt og varieret ansvar, har jeg opbygget en solid erfaring i at holde mange bolde i luften og få tingene til at ske.



